וואצאפ עם בוס בית תוכנה
ווצאפ
יצירת קשר עם בוס בית תוכנה
צור קשר
תמיכה ושירות של בית תוכנה
תמיכה

כיצד להקים ולנהל מועדון לקוחות

כיצד להקים ולנהל מועדון לקוחות
כיצד להקים ולנהל מועדון לקוחות

מועדוני לקוחות הם אמצעי שיווקי רב עוצמה לכל בית עסק, ולכן, קיימת חשיבות רבה להקמתו של מועדון לקוחות באמצעותו ניתן לייצר קשר שוטף ורציף עם הלקוחות ולאפשר לכל אחד ואחת מהחברים במועדון, להיחשף למידע רלוונטי עבורו באופן מפולח ונקודתי.

הקמה וניהול של מועדון לקוחות – כיצד?

הקמה וניהול של מועדון לקוחות מתאפשר כיום לכל בית עסק העושה שימוש במערכת POS לניהול נקודות מכירה. מערכת זו מיועדת אומנם לצרכי הפעלת קופות רושמות חכמות בבית העסק, אך היקף פונקציות הניהול של המערכת מסייעת לכם בין היתר לצרכי ההקמה והניהול של מועדון הלקוחות.

כיום, כל קופה רושמת חכמה, מאפשרת לכם לעקב אחר היסטוריית הרכישה של כל לקוח ולקוחה ובתוך כך לבסס את נתוני המידע לכדי מאגר בו תוכלו לעשות שימוש בכל רגע נתון. על מנת לעמוד בקשר עם הלקוח ולעניין אותו במבצעים, הטבות ומוצרים/שירותים כאלו ואחרים, כל שתדרשו לעשות הוא להזין בתוך המערכת את פרטי ההתקשרות מול הלקוח, דרך תיבת דוא"ל, מסרון (SMS) לטלפון הנייד וכדומה. לאחר שהקמתם את נתוני ההתקשרות מול הלקוח, המערכת יודעת לסווג את נתוני הקנייה של כל לקוח באופן מפולח על פי היסטוריית הרכישות שלו ובתוך כך לעניין את הלקוח במוצרים/שירותים רלוונטיים עבורו תוך הקצאת מבצעים או הטבות.

העבודה שכל תהליך ההקמה והניהול של מועדון הלקוחות מתאפשר באמצעות מערכת אחת המשמשת אתכם לצרכי ביצוע עסקאות מכירה, הופכת את מערכת ה-POS לאמצעי שיווקי רב עוצמה עבור כל בית עסק. בשלב זה, נספר לכם שהטמעת המערכת לא מחייבת אתכם ברכישה של מוצרי חומרה ותוכנה יקרים מכיוון שמערכות ה-POS הן מערכות מבוססות ענן.

הקמה וניהול של מועדון לקוחות גם לעסקים קטנים

עד לפני מספר שנים, הקמת מועדוני לקוחות הייתה נחלתם של בתי עסק גדולים עם מספר סניפים ומספר גדול יחסית של נקודות מכירה. כיום, באמצעות מערכת POS לניהול עמדות מכירה (קופות רושמות) בבית העסק, תהליך ההקמה והניהול של מועדון הלקוחות מתאפשר גם לעסקים קטנים ובינוניים עם מספר מצומצם יחסית של סניפים ואפילו לבתי עסק עם סניף מכירה אחד, וזאת לצד הקמה לניהול של מועדון לקוחות לעסקים וירטואליים שכל פעולות המכירה שלהם נעשות באמצעות אתר מכירות מקוון.

פעולות הכרחיות בדרך להקמה וניהול של מועדוני לקוחות

על מנת להקים מועדון לקוחות שבאמצעותו תוכלו להגדיל את הרווחיות לאורך זמן, קיימת חשיבות רבה לביסוס המועדון על סמך מספר פעולות נקודתיות בדרך להקמת המועדון וניהולו השוטף לאחר מכן. פעולות הכרחיות אלו כוללות בין היתר:

  • מעקב מתמשך אחר הרגלי הצריכה של קהל הלקוחות – בשלב המקדים של מועדון הלקוחות, חשוב לבדוק ולעקוב אחר הרגלי הצריכה של הלקוחות הפוטנציאליים אותם תרצו לצרף למועדון הלקוחות שלכם. באופן זה תוכלו להפוך את המועדון לאמצעי שיווקי המותאם להרגלי הצריכה, מה שיהפוך את ההצטרפות למועדון לאטרקטיבית יותר עבר הלקוחות.
  • הגדרת תנאי ההצטרפות ואופן מימוש ההטבות על ידי חברי המועדון – על מנת להפוך את מועדון הלקוחות שלכם לאטרקטיבי ואקסקלוסיבי יותר עבור כל לקוח/ה, חשוב להגדיר מראש את תנאי ההצטרפות למועדון ומשך תקופת ההצטרפות. כמו כן, חשוב להגדיר את שיטת התגמול אותה תנהיגו במועדון, בין גם מדובר בהנחה קבועה על כל קנייה או צבירת נקודות וכדומה. על סמך ניתוח נתוני המידע בהקשר של הרגלי הצריכה, תוכלו לקבוע את התנאים שיעודדו יותר ויותר לקוחות לחזור אליכם לביצוע קניה בכל פעם מחדש.
  • אופן הנגשת המועדון לקהל הלקוחות – גם בשלב ההקמה וגם בשלב ניהול המועדון, חשוב להנגיש את המועדון לכלל הלקוחות באמצעות מידע פרסומי בערוצים השונים העומדים לרשותכם. כיום, הדרך האופטימאלית ביותר לניהול מועדוני לקוחות היא באמצעות אפליקציה ייעודית דרכה ניתן לנהל את כל נושא קשרי הלקוחות מול חברי המועדון.

 

ניהול מאגר לקוחות

על מנת להקים מועדון לקוחות תדרשו למאגר כזה או אחר של לקוחות קבועים ומזדמנים כאחד. ניהול מאגר לקוחות יכול להיעשות באמצעות מערכת CRM לניהול לקוחות או באמצעות קופה רושמת POS לניהול עמדות מכירה, כאשר קיימות מערכות המאגדות בתוכן את כל מה שטוב ונכון לניהול מועדוני לקוחות על בסיס מערכות POS ו-CRM, שהבולטת ביניהן היא מערכת BOSS לניהול עסק.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

אנחנו כאן לשירותך!

אם מתאים לך לדבר איתנו, אנחנו פה לכל שאלה ועזרה